De geestelijke gezondheidszorg verandert in hoog tempo, onder invloed van maatschappelijke, technologische en beleidsmatige ontwikkelingen. In deze sector in transitie hebben professionals, opleiders en organisaties elkaar meer dan ooit nodig. Alleen zo blijven ze van waarde.
In het nieuwe trendrapport van GGZ Ecademy beschrijven we de bewegingen richting 2030: hoe het werk verandert, welke leer- en ontwikkelopgaven daaruit voortkomen en hoe organisaties en leerafdelingen hierop kunnen inspelen.
Het rapport laat zien dat leren niet langer een sluitstuk is, maar een bepalende factor in hoe we werken, samenwerken en ons organiseren. Een sterke leer- en ontwikkelafdeling vervult daarin een sleutelrol — als verbinder, aanjager en strategisch partner binnen de organisatie.
Wie als organisatie toekomstbestendig wil zijn, maakt ruimte voor ontwikkeling: structureel, doelgericht en samen. Dat is nodig voor het vakmanschap van vandaag én voor het werk van morgen.
Iedereen die bijdraagt aan mentale gezondheid kan samen het gesprek voeren over de toekomst van werk en leren in de geestelijke gezondheidszorg. Het trendrapport is daarbij mogelijk een eerste aanzet, deel het rapport gerust in je organisatie.
Download het trendrapport: De betekenis van werken en leren in een veranderende sector.
