De betekenis van werken en leren in een veranderende sector
Trendrapport GGZ Ecademy

 

 

De geestelijke gezondheidszorg verandert in hoog tempo, onder invloed van maatschappelijke, technologische en beleidsmatige ontwikkelingen. In deze sector in transitie hebben professionals, opleiders en organisaties elkaar meer dan ooit nodig. Alleen zo blijven ze van waarde.

In het nieuwe trendrapport van GGZ Ecademy beschrijven we de bewegingen richting 2030: hoe het werk verandert, welke leer- en ontwikkelopgaven daaruit voortkomen en hoe organisaties en leerafdelingen hierop kunnen inspelen.
Het rapport laat zien dat leren niet langer een sluitstuk is, maar een bepalende factor in hoe we werken, samenwerken en ons organiseren. Een sterke leer- en ontwikkelafdeling vervult daarin een sleutelrol — als verbinder, aanjager en strategisch partner binnen de organisatie.
Wie als organisatie toekomstbestendig wil zijn, maakt ruimte voor ontwikkeling: structureel, doelgericht en samen. Dat is nodig voor het vakmanschap van vandaag én voor het werk van morgen.

Iedereen die bijdraagt aan mentale gezondheid kan samen het gesprek voeren over de toekomst van werk en leren in de geestelijke gezondheidszorg. Het trendrapport is daarbij mogelijk een eerste aanzet, deel het rapport gerust in je organisatie.

Download het trendrapport: De betekenis van werken en leren in een veranderende sector.

Deel dit artikel: linkedin

Kennis delen

Samen leren in de ggz is het motto van GGZ Ecademy. Leden ontmoeten elkaar op ledendagen, werksessies, implementatiebijeenkomsten, congressen, de online community en in redactieraden. Tijdens deze ontmoetingen is de drempel om samen op te trekken laag. Hierdoor ontstaan spontane kruisbestuivingen en samenwerkingsverbanden. Wil je eens meemaken hoe dat gaat? Bezoek een van onze vrij toegankelijke bijeenkomsten. Kijk in de agenda voor data.

Leer mee!

Met meer dan 90 leden werken wij aan het verbeteren van de ggz!

Over het lidmaatschap