De GGZ Ecademy heeft de e-learningmodule Herstelondersteunend werken opgeleverd. Vanaf 1 juli kunnen de 32 GGZ instellingen die lid zijn van de GGZ Ecademy met deze module aan de slag.
Het belangrijkste leerdoel van de module Herstelondersteunend werken is het bewustzijn creëren dat de eigen attitude herstel ondersteunt of juist belemmerend kan werken. Cursisten verwerven competenties die zij kunnen inzetten om cliënten te helpen het herstelproces te bevorderen. Het kunnen kiezen uit verschillende gedragingen in de interactie met de cliënt draagt hier bijvoorbeeld aan bij.
De module is gericht op alle medewerkers binnen de GGZ met MBO-niveau of hoger en geschikt voor nieuwe medewerkers en voor bijscholing. Omdat de doelgroep divers is, wordt in de module rekening gehouden met niveauverschillen. Daarnaast is rekening gehouden met verschillende leerstijlen. Zo kunnen cursisten ervoor kiezen eerste alle theorie door te nemen en dan aan de casussen te gaan werken, of juist te beginnen met de casussen en de theorie door te nemen op de momenten dat iets in de casussen niet duidelijk is. De module eindigt met een toets.