Hoe bepaal je de juiste blend als je een blended leertraject samenstelt? Welke vragen stel je jezelf dan? En hoe meet je het uiteindelijke rendement van zo’n traject? Het waren vragen waar tijdens het seminar ‘Effectief blended leren’ van GGZ Ecademy woensdag 30 maart antwoorden op werden gegeven.
Met sprekende voorbeelden en een heldere presentatie inspireerde Marcel de Leeuwe (van Leerbeleving) de bezoekers om om na te denken over hoe blended leren bij hun organisatie nog beter kan worden ingezet. Ook welke vormen je daarvoor ter beschikking hebt en welke vorm zich waarvoor leent, wist Marcel duidelijk te maken.
In een vervolgpresentatie namen Aimee Leijs en Lotte Terwelle (van EMC) de bezoekers mee in de wereld van meten en weten wat het effect is van een (blended) leertraject én wat het belang van dat meten en weten is.
Gedurende het seminar lieten verschillende leden van GGZ Ecademy door middel van filmpjes zien hoe zij vormgeven aan blended trajecten binnen hun instelling.
De geënthousiasmeerde leden van GGZ Ecademy konden zich aan het eind van het seminar meteen aanmelden voor gratis (uiteraard blended) cursustrajecten voor opleiders en trainers over het samenstellen van blended leertrajecten en didactische en technische hulpmiddelen die trainers kunnen inzetten. GGZ Ecademy gaat deze cursussen nog voor de zomer opstarten.
In zekere zin was dit seminar, gehouden in het Zeeuwse Kloetinge een historisch moment, omdat dit het eerste GGZ Ecademy-seminar was dat ook via een interactieve livestream kon worden gevolgd. Een succes wat in de toekomst zeker vaker ingezet gaat worden.
Het seminar van 30 maart is terug te kijken via deze link.
Het volgende seminar van GGZ Ecademy is op 8 juni. Houd de agenda in de gaten voor meer informatie.