Diensten

Centraal leerplatform

Om e-learning modules aan te bieden en te beheren heb je een online leerplatform nodig. Het Centraal leerplatform (CLP) van GGZ Ecademy is zo’n platform. Leden hebben hierin toegang tot een eigen leeromgeving.

ggz-ecademy-diensten-centraal-leerplatform

Centraal leerplatform voor ggz-instellingen

Ruim 150 leerproducten in diverse werkvormen worden via het Centraal leerplatform aangeboden.

Leden kunnen rechtstreeks of via een koppeling gebruik maken van dit platform en krijgen zo toegang tot alle leerproducten van GGZ Ecademy. Ze kunnen ook eigen e-learningproducten toevoegen.

Het Centraal leerplatform is inbegrepen in het lidmaatschap. Dat betekent dat leden, die voor de bij- en nascholing van medewerkers e-learning willen inzetten, zelf niet hoeven te beschikken over een online leeromgeving.

Waarom het Centraal leerplatform?

150+ leerproducten
Zelf leerproducten ontwikkelen en beheren
Inzicht in voortgang van cursisten
Ondersteuning voor beheerders
Meer dan 100 leerproducten

Voordelen van het Centraal leerplatform

  • Leden bepalen zelf welke leerproducten ze medewerkers willen aanbieden.
  • Een lid kan het platform gemakkelijk beheren en naar eigen inzicht inrichten. Met de gebruiksvriendelijke auteurs-tool kunnen ze eigen leermaterialen ontwikkelen en delen met andere leden!
  • Het platform biedt uitgebreide didactische mogelijkheden voor het begeleiden van online leertrajecten en het monitoren van de resultaten.
  • De leeromgeving van de leden heeft een eigen look & feel. Hierdoor is de omgeving direct herkenbaar voor de cursist.
Productcatalogus

Software & techniek

Het platform is afgestemd op de behoeften van leden van GGZ Ecademy en blijft in ontwikkeling. Nieuwe wensen en technologieën worden meegenomen in de doorontwikkeling van het platform.

Als leeromgeving gebruikt GGZ Ecademy het platform van aNewSpring, in combinatie met een maatwerk IAM (Identity & Accesmanagement) oplossing. Leden met een eigen leermanagementsysteem, kunnen het Centraal leerplatform van GGZ Ecademy koppelen via de LTI- of AICC-standaard.

Werken in het Centraal leerplatform

Naast het aanbod van GZZ Ecademy kunnen leden in het Centraal leerplatform eigen leerproducten ontwikkelen en aanbieden. Bij de auteur- en ontwerper-trainingen leren trainers en opleiders hoe ze een leertraject in het Centraal leerplatform kunnen maken of bewerken. Beheerders krijgen bij aanvang van het lidmaatschap uitleg over het werken in het Centraal leerplatform en tips voor de inrichting van de catalogus. Lees meer over deze trainingen.

Wil je meer weten over het Centraal leerplatform? Download hier meer informatie over het Centraal leerplatform (PDF) voor ggz-instellingen.

Centraal leerplatform big image

De cursist centraal!

Het Centraal leerplatform stelt de medewerker en niet de organisatie centraal. Werkt een cursist bijvoorbeeld bij meerdere instellingen of wisselt hij van baan, dan behoudt de cursist toegang tot zijn account op het Centraal leerplatform en zijn portfolio met leerresultaten.

Voordelen voor de cursist:

  • Altijd toegang tot je eigen persoonlijke portfolio;
  • Leren waar en wanneer je wilt;
  • Keuze uit meer dan 150 e-learningtrajecten;
  • Herkenbare casussen uit de praktijk;
  • Accreditatiepunten behalen;
  • Certificaat om te downloaden.

Veel gestelde vragen van cursisten

Als je een training wilt volgen via Centraal leerplatform GGZ Ecademy moet je geregistreerd en aangemeld zijn. Als je je registreert maak je eerst een account aan, daarna meld je je aan bij de gewenste leeromgeving. Ben je bij meerdere organisaties werkzaam die lid zijn van GGZ Ecademy dan kun je toegang aanvragen tot meerdere leeromgevingen. 

Als je je registreert moet je een aantal persoonsgegevens invullen. Er wordt o.a. gevraagd je prive-e-mailadres op te geven. Dit wordt gevraagd omdat je account van jezelf is, onafhankelijk van je werkgever. Het platform wordt gebruikt door een groot aantal ggz-instellingen. Als je naar een andere werkgever gaat blijft je account, en dus je leerresultaten, bewaard. Je prive-e-mailadres wordt goed beschermd en wordt nooit voor andere doeleinden gebruikt.

In onderstaande video wordt het registratie- en aanmeldproces uitgelegd.
Let op: deze video is nog niet aangepast aan de laatste update van het aanmeldproces, de belangrijkste wijziging is dat de Showcase-leeromgeving niet meer bestaat, verder klopt de video wel en is daardoor ook goed bruikbaar.

Als je je registreert op het Centraal leerplatform GGZ Ecademy ontvang je een e-mail met daarin een activatielink.

Als je deze e-mail niet ontvangt, bedenk dan of je het juiste e-mailaccount checkt en kijk of de e-mail misschien in je SPAM-map terecht is gekomen.

Als je zeker weet dat je de e-mail niet hebt ontvangen stuur dan een e-mail naar support@ggzecademy.nl en geef je aan dat je de activatie e-mail niet hebt ontvangen. Je krijgt dan van ons een e-mail met daarin een link om de registratie alsnog af te ronden.

Je persoonsgegevens van het Centraal leerplatform GGZ Ecademy (CLP) kun je aanpassen vanuit het portaal: http://portaal.ggzecademy.nl. Ga naar het portaal, vul je inloggegevens in en klik vervolgens op je naam in de menubalk rechtsboven en kies voor "Profiel bekijken", "Wachtwoord wijzigen" of "E-mailadres wijzigen".
Bij profiel bekijken kun je jouw naam, geboortedatum en je registratie bij beroeps- en kwaliteitsregisters aanpassen.
Beheerders kunnen persoonsgegevens in het account niet wijzigen, vanwege privacyregels wordt om je wachtwoord gevraagd bij het aanpassen van je gegevens.



Let op: Als je in een leeromgeving aan het werk bent kun je je gegevens en wachtwoord wel zien maar je kunt ze niet aanpassen. Hiervoor moet je altijd naar het portaal gaan.

Ben je het wachtwoord van het portaal vergeten? Ga naar https://portaal.ggzecademy.nl en klik op "wachtwoord vergeten?". 

Nadat je wachtwoord bent vergeten, wordt gevraagd om je privé e-mailadres in te vullen. Vul hier je e-mailadres in waarop jij je account hebt aangemaakt. Als je op verzenden hebt geklikt, wordt er een mail verstuurd naar het adres wat je hebt ingevuld. Mitst het adres in het systeem bekend is. 

Let op! Als je voor of na het emailadres een spatie hebt staan, dan herkent het systeem het adres niet en wordt er geen resetlink verstuurd. 

Geen resetmail ontvangen?

Als je geen resetmail hebt ontvangen, controleer of dit in je ongewenste items of spamfilter is gekomen. Ook kun je controleren of je het juiste e-mailadres zonder typefouten hebt ingevoerd. Mocht je nog steeds geen resetmail ontvangen, dan kun je mailen naar support@ggzecademy.nl.

Je toegang tot de leeromgeving in het Centraal leerplatform is gekoppeld aan je dienstverband bij je werkgever. Wanneer je uit dienst gaat dan zijn er twee opties:
1 - Je gaat (voorlopig) niet naar een ander lid van GGZ Ecademy
2 - Je gaat aan de slag bij een ander lid van GGZ Ecademy
Zie voor een overzicht van alle organisatie die lid zijn van GGZ Ecademy onze website.

1 - Ik ga (voorlopig) niet naar een ander lid van GGZ Ecademy

Je toegang tot de leeromgeving zal beëindigd worden. Als jouw werkgever of school gebruik maakt van een koppeling dan stopt de toegang op het moment dat je geen inloggegevens voor het LMS meer hebt. Je blijft wel toegang houden tot het portaal met het account dat je zelf hebt aangemaakt. 

2 - Ik ga aan de slag bij een ander lid van GGZ Ecademy

Je toegang tot de leeromgeving zal beëindigd worden. Als jouw werkgever of school gebruik maakt van een koppeling dan stopt de toegang op het moment dat je geen inloggegevens voor het LMS meer hebt. Jouw leerresultaten zijn gekoppeld aan het account in het portaal dat je zelf hebt aangemaakt. Via het portaal kun je met je bestaande account toegang aanvragen tot de leeromgeving van je nieuwe werkgever of school en de resultaten die je tot nu toe hebt behaald via het Centraal leerplatform blijven hierin bewaard. Het kan zijn dat er andere regels gelden bij je nieuwe werkgever of school dus wij raden je aan om dit altijd na te vragen bij de start van je dienstverband / opleiding. 

Aanmelden bij een leeromgeving kan op twee manieren: 

1. Door de leeromgeving van je werkgever/school te selecteren 

2. Met een aanmeldsleutel

1. Als je geen aanmeldsleutel hebt, kies dan voor de optie "Leeromgeving."

Kies in de lijst de naam van de leeromgeving van jouw werkgever of school. Per leeromgeving kan de manier van toegang krijgen verschillen. Meestal wordt er via je e-mailadres geverifieerd of je toegang mag krijgen. Kom je er niet uit, vraag dan bij de eigen helpdesk naar de instructies voor toegang tot de leeromgeving. 

2. Heb je een aanmeldsleutel ontvangen?

Een aanmeldsleutel geeft toegang tot één van onze leeromgevingen. Je krijgt met de sleutel direct toegang tot het aanbod. Een aanmeldsleutel heeft een einddatum, na deze datum heb je geen toegang meer tot de leeromgeving. De aanmeldsleutels worden momenteel alleen gebruikt door scholen. Scholen verstrekken zelf de sleutels en sleutels zijn niet door een individu bij de GGZ Ecademy op te vragen.


Vind je hier niet het antwoord op jouw vraag? Ga dan naar het support platform voor meer informatie of neem contact op met de helpdesk van je eigen organisatie.

Leer mee!

Kijk in de productcatalogus uit welke leerproducten jij kunt kiezen

Ga naar het CLP