Om e-learning modules aan te bieden en te beheren heb je een online leerplatform nodig. Het Centraal leerplatform (CLP) van GGZ Ecademy is zo’n platform. Leden hebben hierin toegang tot een eigen leeromgeving.
Ruim 200 leerproducten in diverse werkvormen worden via het Centraal leerplatform aangeboden.
Leden kunnen rechtstreeks of via een koppeling gebruik maken van dit platform en krijgen zo toegang tot alle leerproducten van GGZ Ecademy. Ze kunnen ook eigen e-learningproducten toevoegen.
Het Centraal leerplatform is inbegrepen in het lidmaatschap. Dat betekent dat leden, die voor de bij- en nascholing van medewerkers e-learning willen inzetten, zelf niet hoeven te beschikken over een online leeromgeving.
Het platform is afgestemd op de behoeften van leden van GGZ Ecademy en blijft in ontwikkeling. Nieuwe wensen en technologieën worden meegenomen in de doorontwikkeling van het platform.
Als leeromgeving gebruikt GGZ Ecademy het platform van aNewSpring, in combinatie met een maatwerk IAM (Identity & Accesmanagement) oplossing. Leden met een eigen leermanagementsysteem kunnen het Centraal leerplatform van GGZ Ecademy koppelen via de LTI-standaard.
Naast het aanbod van GZZ Ecademy kunnen leden in het Centraal leerplatform eigen leerproducten ontwikkelen en aanbieden. Bij de auteur- en ontwerper-trainingen leren trainers en opleiders hoe ze een leertraject in het Centraal leerplatform kunnen maken of bewerken. Beheerders krijgen bij aanvang van het lidmaatschap uitleg over het werken in het Centraal leerplatform en tips voor de inrichting van de catalogus. Bekijk de agenda.
Wil je meer weten over het Centraal leerplatform? We maken graag een afspraak!
Het Centraal leerplatform stelt de medewerker centraal. Werkt een medewerker bijvoorbeeld bij meerdere instellingen of wisselt de medewerker van baan, dan behoudt de medewerker toegang tot het eigen account op het Centraal leerplatform èn het portfolio met leerresultaten.
Voordelen voor de medewerker:
Als je een training wilt volgen via het Centraal Leerplatform maak je eerst een account aan en daarna meld je je aan bij de gewenste leeromgeving. Ben je bij meerdere organisaties werkzaam die lid zijn van GGZ Ecademy, dan kun je toegang aanvragen tot meerdere leeromgevingen.
Als je een account aanmaakt vul je een aantal persoonsgegevens in. Je e-mailadres geef je door, omdat je account van jezelf is, onafhankelijk van je werkgever. Het platform wordt gebruikt door een groot aantal ggz-instellingen. Als je naar een andere werkgever gaat blijven je leerresultaten met je account bewaard. Je e-mailadres wordt goed beschermd en wordt nooit voor andere doeleinden gebruikt.
In onderstaande handleiding wordt het registratie- en aanmeldproces uitgelegd.
Werk je niet bij een organisatie die lid is bij GGZ Ecademy? Lees dan hier hoe je gebruik maakt van de gratis leerproducten.
Account aanmaken
1. Vul je e-mailadres in.
2. Klik op Account aanmaken.
3. Vul je persoonsgegevens in en klik op volgende.
4. Geef aan of je geregistreerd bent bij een kwaliteitsregister.
a. En vul eventueel het kwaliteitsregister in.
5. Controleer je e-mail en kies een wachtwoord.
6. Ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en klik op volgende .
7. Je ontvangt een code ter bevestiging op jouw e-mailadres. Vul deze code in en klik op Activeer account:
Let op: Ontvang je de mail niet, kijk dan in je spambox!
Bekijk ook:
GGZ Ecademy biedt diverse leerproducten aan, waaronder e-learningmodules, leertrajecten en blended trainingen. Deze producten zijn terug te vinden in de productcatalogus.
Om te starten met GGZ Ecademy heb je een account nodig. In dit artikel lees je hoe een account kunt aanmaken.
De ggz-instelling waar jij werkt bepaalt zelf welke leerproducten aan de werknemers worden aangeboden. Als je werkzaam bent bij een ggz-instelling, kun je bij de afdeling Opleidingen of HR informeren naar de mogelijkheden voor toegang tot de leeromgeving en leerproducten. Op de ledenpagina kun je contactinformatie terugvinden.
Voor particulieren en zelfstandige professionals is er geen mogelijkheid om toegang te krijgen tot losse modules. Wel biedt GGZ Ecademy een gratis aanbod van leerproducten. Je kunt hier e-learnings volgen, zonder dat je werkzaam hoeft te zijn bij een lid. Het overzicht van gratis e-learningmodules kun je ook terugvinden in de productcatalogus.
Waar kan ik zien of een product is geaccrediteerd?
In de productcatalogus op onze website staat in de productinformatie aangegeven of er accreditatie is toegekend, voor hoeveel punten en bij welk(e) kwaliteitsregister(s). Daar tref je een actueel overzicht van alle producten.
In de meeste gevallen worden accreditatiepunten automatisch bijgeschreven. Zorg dat je kwaliteitsregister is toegevoegd aan je profiel voor je de module volgt.
Ben je geregistreerd bij SKJ of wil je een uitgebreidere uitleg? Lees dan: Hoe krijg ik accreditatiepunten bijgeschreven?
Log in via het portaal en klik aan de rechterkant op 'Kwaliteitsregisters wijzigen of toevoegen'. Wil je meer uitleg? Lees: Hoe kan ik mijn kwaliteitsregisters toevoegen of aanpassen?
Lees Hoe krijg ik accreditatiepunten bijgeschreven?
Als je je registreert op het Centraal Leerplatform ontvang je een e-mail met daarin een activatiecode.
Als je deze e-mail niet ontvangt, bedenk dan of je het juiste e-mailaccount checkt en kijk of de e-mail misschien in je SPAM-map terecht is gekomen. Wij zien ook vaak dat er een spelfout is gemaakt in het e-mailadres. Maak dan een nieuw account aan op het juiste e-mailadres.
Als je zeker weet dat je de e-mail niet hebt ontvangen, stuur dan een e-mail naar support@ggzecademy.nl en geef aan dat je de activatiemail niet hebt ontvangen. Wij helpen je dan verder.
Je hebt in het verleden al een account aangemaakt op dit e-mailadres. Je kunt verder met dit account door daarop in te loggen. Hier lees je wat je moet doen als je wachtwoord bent vergeten.
Je persoonsgegevens van het Centraal Leerplatform pas je altijd aan via het portaal. Log in en klik vervolgens op een van deze opties aan de rechterkant:
Wil je je kwaliteitsregisters toevoegen of aanpassen? Lees dan het artikel Hoe kan ik mijn kwaliteitsregisters toevoegen of aanpassen.
Let op: Als je in een leeromgeving aan het werk bent kun je je gegevens wel zien, maar je kunt ze niet aanpassen. Hiervoor ga je altijd naar het portaal.
Let op: Een beheerder kan persoonsgegevens niet aanpassen voor een andere gebruiker. Vanwege privacyregels wordt om je wachtwoord gevraagd bij het aanpassen van je gegevens.
Heb je problemen met inloggen? Kies een van onderstaande opties.
Als je je wachtwoord bent vergeten, zijn er een paar stappen die je kunt volgen om het opnieuw in te stellen.
Als je probeert in te loggen op je account en je krijgt de melding "incorrecte gebruikersnaam of wachtwoord", controleer dan of je de juiste informatie hebt ingevoerd. Zorg ervoor dat je gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn gespeld en dat je geen spaties invoert voor of na je gebruikersnaam of wachtwoord. Wij zien vaak dat het misgaat, omdat iemand met het verkeerde e-mailadres probeert in te loggen, zoals met een werkmailadres terwijl het account op een privé-adres is aangemaakt. Als je niet zeker weet met welk e-mailadres je een account hebt aangemaakt, probeer dan verschillende e-mailadressen die je mogelijk hebt gebruikt.
Als je nog steeds problemen ondervindt, volg dan de stappen hierboven om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Als je technische problemen ondervindt bij het inloggen op ons platform, dan kun je contact opnemen met support@ggzecademy.nl. Beschrijf het probleem dat je ervaart zo gedetailleerd mogelijk en ondersteun waar mogelijk met print screens, zodat wij je zo goed en snel mogelijk kunnen helpen.
Je kan dezelfde account blijven gebruiken. De certificaten die je hebt behaald blijven beschikbaar.
Een aanmeldsleutel geeft toegang tot een leeromgeving. Wij sturen de aanmeldsleutel naar de opleider en die bepaalt hoe deze wordt verspreid aan de deelnemers.
Neem dan contact op met de organisatie waar je de scholing gaat volgen. Zij kunnen je verder helpen.
Als je via het portaal een leeromgeving toegevoegd die een aanmeldsleutel verplicht stelt, dan krijg je een invulveld voor aanmeldsleutel.
Een toegangscode geeft toegang tot een beperkt aantal leerproducten.
Een toegangscode wordt gebruikt als je afgeschermde scholing wilt volgen.
Meestal omdat je vanuit een externe partij die geen lid is van GGZ Ecademy scholing bij ons volgt. Als je geen toegangscode hebt ontvangen, dan heb je deze waarschijnlijk ook niet nodig. Kijk dan in de catalogus voor de scholing die bij deze leeromgeving hoort.
De toegangscodes worden niet door ons uitgedeeld, maar door de organisatie die deze leerproducten organiseert. Als je geen toegangcode hebt ontvangen, neem dan contact op met de organisatie waar je de scholing volgt. Als je het open aanbod zoekt, dan kun je die vinden in de catalogus.
Op de homepage van de leeromgeving staat onderin dit invulveld. Daar vul je de toegangscode in
Als je deze melding in beeld ziet: 'Dit scherm niet sluiten voordat de activiteit op een juiste manier is afgesloten'. Dan staat er een pop-up open in een ander venster. Meestal staat deze verborgen onder het hoofdscherm.
Hieronder zie je een filmpje voor verduidelijking.
Ik volg de module voor mijn werk: Neem contact op met je werkgever om een extra herkansing aan te vragen. Je kan de herkansing niet bij GGZ Ecademy aanvragen.
Ik volg de module voor mijn opleiding/via school: Let op: bijna altijd staan er twee versies van de module klaar. Dit betekent dat je de eindtoets in totaal 4x kan maken. heb je dit gedaan en ben je nog niet geslaagd? Neem dan contact op met je docent om een extra herkansing aan te vragen of een andere oplossing te zoeken.
Je kan de herkansing niet bij GGZ Ecademy aanvragen.
Helaas is het niet mogelijk de toetsvragen in te zien. Dit is een harde eis vanuit verschillende kwaliteits- en beroepsregisters, en als wij hier niet aan voldoen kunnen wij onze producten niet accrediteren.
Een school of werkgever kan de toetsvragen eventueel bij ons opvragen en deze samen met de student of werknemer doorlopen, maar de keuze is aan hun of zij dit willen doen.