Het aantal kinderen in Nederland met een officiële diagnose voor een psychiatrische stoornis is volgens de cijfers van de Gezondheidsraad de laatste jaren explosief gestegen. Denk hierbij aan diagnoses zoals ADHD, PDD-NOS, ADD, depressie en nog vele andere stoornissen.
De vraag is: Zegt dat iets over onze kinderen of over onze maatschappij? Betekent het dat onze kinderen moeilijker geworden zijn? Of is onze maatschappij te ingewikkeld, waardoor niet alle kinderen goed tot hun recht komen. Is de explosieve toename van stoornissen legitiem of plakken we te snel labels?
Tijdens het GGZ College op dinsdag 3 maart gaan experts, waaronder Frans Joris Esmeijer (klinisch psycholoog), met elkaar in gesprek over dit onderwerp. Frans hielp als redactieraadslid mee aan de ontwikkeling van de nieuwe module ‘Psychopathologie in de KJP‘ van GGZ Ecademy. In deze module is speciaal aandacht voor Ontwikkelingspsychologie. GGZ Ecademy ontwikkelde nog meer e-learningmodules over dit thema zoals ‘Suïcidepreventie in de KJP‘ en ‘Omgaan met adolescenten‘. Deze leerproducten zijn exclusief voor leden van GGZ Ecademy beschikbaar. Voor het GGZ College kan iedereen zich kosteloos aanmelden. Je kunt kiezen voor een plekje in de zaal of voor de live-uitzending. Wil je zeker zijn van een plek in de zaal? Meld je dan nu aan!
Praktische informatie
Datum: dinsdag 3 maart 2020
Tijd: 20.00 – 21.00 uur
Locatie: Stadsschouwburg De Harmonie in Leeuwarden (zaal) of vanuit huis (online)
Het GGZ College is een initiatief van GGZ Friesland en powered by GGZ Ecademy.