PRIVACYVERKLARING – GGZ Ecademy

Versie 3.0 – 24 december 2021

1. GGZ Ecademy

Wij zijn GGZ Ecademy Coöperatie U.A., een Nederlandse vereniging die handelt onder de naam ‘GGZ Ecademy’.

Wij zijn actief in de Europese Economische Ruimte (EER) en wij bewaren onze gegevens op servers in de EER, tenzij we in deze privacyverklaring anders aangegeven.

2. Algemeen

In deze privacyverklaring vatten wij samen welke gegevens wij van u verwerken en hoe wij daarmee omgaan.

Wij kunnen bepalingen van deze privacyverklaring wijzigen. Als wij dat doen, dan doen wij ons best u hierover te informeren. Toch raden wij u aan om periodiek zelf te controleren of de privacyverklaring is gewijzigd.

3. Welke persoonsgegevens verzamelen we?

Als u gebruik maakt van ons leerplatform of onze websites (Leerplatform: portaal.ggzecademy.nl;
website: www.ggzecademy.nl.) bezoekt, kunnen wij uw persoonsgegevens verwerken. Hieronder leggen wij per rol uit welke persoonsgegevens wij van u kunnen verzamelen, waarom wij ze verwerken en hoe lang we ze bewaren.

3.1 U bent een cursist of gebruiker van ons leerplatform

Belangrijk: lees de volgende drie alinea’s goed door indien u gebruik maakt van ons leerplatform via uw werkgever, school of organisatie.

Wij zijn een op zichzelf staande vereniging en dus geen onderdeel van uw werkgever, school of organisatie. Wel is het mogelijk dat uw werkgever, school of organisatie lid is van onze vereniging.

Indien u via uw werkgever, school of organisatie bij ons terecht komt, dan is uw werkgever, school of organisatie verantwoordelijk voor de persoonsgegevens die verwerkt worden in de sub-omgeving of de eigen leeromgeving van uw werkgever, school of organisatie. U kunt daarbij bijvoorbeeld denken aan leerresultaten die u in de leeromgevingen van uw werkgever, school of organisatie hebt behaald. Voor alle overige gegevens, zoals hieronder omschreven, zijn wij verantwoordelijk.

Als uw relatie met uw werkgever, school of organisatie eindigt, dan zullen de leerresultaten die u hebt behaald in de leeromgeving van uw werkgever of school op termijn verwijderd worden. Wilt u de leerresultaten bewaren, dan dient u ze tijdig over te zetten naar uw opleidingsportfolio.

Hieronder geven wij weer voor welke persoonsgegevens wij verantwoordelijk zijn.

  1. Om u ons leerplatform te kunnen aanbieden, verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 2 jaar nadat u het leerplatform voor het laatst heeft gebruikt. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is het uitvoeren van het contract dat we zijn aangegaan toen u bij het aanmaken van uw account akkoord bent gegaan met onze algemene voorwaarden.
    • Naam
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • Uw werkgever / school / organisatie
    • Uw functie
    • Geboortedatum
    • Leerresultaten
    • Wachtwoord (versleuteld)
    • Uw rol in het systeem (cursist, lid redactieraad etc.)
    • Uw motivatie om toegang te krijgen tot specifieke omgevingen
    • Verschafte informatie in de daarvoor bestemde open velden

     

    Wij gebruiken deze gegevens zodat u kunt inloggen op uw account, zodat we weten tot welke sub-omgevingen en leeromgevingen u toegang moet krijgen, om contact met u op te nemen over het leerplatform en uw account en om op uw vragen en verzoeken te kunnen reageren.

    Indien uw account is aangemaakt door uw werkgever, school of organisatie, dan kan het zijn dat wij bovenstaande gegevens van uw werkgever, school of organisatie hebben ontvangen.

    Indien u contact opneemt met onze support afdeling, dan slaan wij uw naam, e-mailadres, telefoonnummer, werkgever en de door u verschafte informatie op in ons supportsysteem van Freshdesk. Deze gegevens worden opgeslagen in de Verenigde Staten. Wij zorgen dat we niet meer gegevens verwerken dan noodzakelijk, dat Freshdesk uw gegevens niet voor eigen doeleinden verwerkt en dat ze contractueel gebonden zijn aan standaardbepalingen die door de Europese Commissie zijn goedgekeurd.

  2. Op het leerplatform bieden wij enkele functionaliteiten die u vrijwillig kunt gebruiken. Hieronder lichten wij per functionaliteit toe welke gegevens wij verwerken. Wij bewaren de gegevens tot maximaal 2 jaar nadat u ons leerplatform voor het laatst heeft gebruikt.Wilt u dat wij uw accreditatiepunten doorgeven aan de accreditatieinstelling? Dan verwerken wij de volgende persoonsgegevens en geven wij die gegevens voor het verwerken van uw accreditatiepunten door aan PE-online, om op die manier de (her)registratiedoelen van de Wet BIG en/of andere kwaliteitsregisters te faciliteren en daarmee de bekwaamheid van hulpverleners transparant en toetsbaar te maken. Met het invullen van onderstaande gegevens, geeft u hiervoor toestemming:
    • Naam
    • E-mailadres
    • Uw werkgever / school / organisatie
    • Uw functie
    • Geboortedatum
    • Uw beroeps- of kwaliteitsregister
    • Uw BIG- of registratienummer

     

    Wilt u gebruik maken van het opleidingsportfolio, dan verwerken wij de volgende persoonsgegevens voor zover u die invult in de daartoe bestemde velden:

    • Naam
    • Opleidingen
    • Verschafte informatie in de daarvoor bestemde open velden

     

    Wilt u gebruik maken van social learning, dan verwerken wij de volgende persoonsgegevens voor zover u die invult in de daartoe bestemde velden:

    • Adres
    • Twitter profiellink
    • Skypenaam
    • LinkedIn profiellink
    • Facebook profiellink
    • Taal
    • Biografie
    • Foto
    • Opgegeven tags

     

  3. Om ons leerplatform te beveiligen, verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 6 maanden na het verzamelen daarvan. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is ons gerechtvaardigd belang om het leerplatform adequaat te kunnen beveiligen.
    • User, browser en/of sessie-ID
    • IP-adres
    • Device-ID
    • Tijd, datum en plaats van inloggen
    • Gegevens over uw browser en apparaat

     

  4. Als u zich voor onze nieuwsbrief aanmeldt, dan sturen wij u relevante informatie en nieuwsbrieven over onze diensten totdat u zich voor die nieuwsbrieven uitschrijft. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is de toestemming die u geeft door zich voor onze nieuwsbrief in te schrijven. Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
    • Naam
    • E-mailadres
    • Uw organisatie
    • Uw functie
    • Welk soort nieuwsbrieven u wenst te ontvangen

     

    U kunt uzelf afmelden voor deze nieuwsbrieven, door de afmeldinginstructies te volgen die bij elke nieuwsbrief zijn opgenomen. Als u zich afmeldt voor de nieuwsbrief, dan heeft dit geen gevolg voor onze mogelijkheid om u e-mails te sturen over belangrijke zaken en uw account.

  5. Als u tijdens of na het doorlopen van een leerproduct het evaluatieformulier invult, dan verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 2 jaar nadat de evaluatie is voltooid. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is ons gerechtvaardigd belang om onze dienstverlening te kunnen verbeteren. Uw belangen zijn gewaarborgd doordat de gegevensverwerking minimaal is en het invullen van evaluatieformulieren vrijwillig is.
    • Uw werkgever / school / organisatie
    • Het door u gevolgde leertraject
    • Door u verschafte informatie op het evaluatieformulier

3.2 U bent een bezoeker van onze website

  1. Om ervoor te zorgen dat u gebruik kan maken van onze website, verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens gedurende uw bezoek aan onze website. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is ons gerechtvaardigd belang om u de website werkzaam te kunnen tonen.
    • User, browser en/of sessie-ID
    • IP-adres

     

  2. Om onze websites te beveiligen, verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 6 maanden na het verzamelen daarvan. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is ons gerechtvaardigd belang om het leerplatform adequaat te kunnen beveiligen.
    • User, browser en/of sessie-ID
    • IP-adres
    • Device-ID
    • Tijd, datum en plaats van inloggen
    • Gegevens over uw browser en apparaat

     

  3. Om onze websites te verbeteren, verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 2 jaar na het verzamelen daarvan. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is ons gerechtvaardigd belang om onze websites te kunnen verbeteren. Uw belangen zijn gewaarborgd doordat de gegevensverwerking beperkt is.
    • User, browser en/of sessie-ID
    • IP-adres
    • Gegevens over uw browser en apparaat
    • De duur van uw websitebezoek en hoe u onze websites gebruikt
    • De datum en het tijdstip van uw bezoek aan onze website
    • Uw zoekopdrachten op onze websites
    • Hoe u onze websites gevonden heeft
    • Metadata over op onze website gekeken video’s (zoals welke video’s u gekeken heeft, hoeveel u van de video gezien heeft, hoe vaak u video’s gekeken heeft en hoe u bij de video terecht bent gekomen)

     

    Bovenstaande gegevens kunnen gedeeld worden met Google Analytics en Sonic Foundry (de provider van onze videosoftware). Zij kunnen gegevens buiten de EER opslaan, maar garanderen te blijven voldoen aan Europese privacywetgeving.

  4. Als u uzelf op onze website aanmeldt voor een nieuwsbrief, dan verwerken wij de hieronder genoemde gegevens totdat u zich voor de nieuwsbrief uitschrijft. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is toestemming, omdat u zich vrijwillig aanmeldt voor de nieuwsbrief.
    • Naam
    • E-mailadres
    • Uw organisatie
    • Uw functie
    • Welk soort nieuwsbrieven u wenst te ontvangen

     

    U kunt uzelf afmelden voor deze nieuwsbrieven, door de afmeldinginstructies te volgen die bij elke nieuwsbrief zijn opgenomen. Als u zich afmeldt voor de nieuwsbrief, dan heeft dit geen gevolg voor onze mogelijkheid om u e-mails te sturen over belangrijke zaken en uw account.

  5. Als u ons een vraag stelt of een verzoek doet, dan verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 2 jaar nadat wij voor het laatst contact met u hebben gehad. Wij verwerken uw gegevens om op uw vraag of verzoek te kunnen reageren. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is toestemming, omdat u vrijwillig contact met ons opneemt.
    • Naam
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • Uw organisatie
    • Verschafte informatie in de daarvoor bestemde open velden

     

    Als u contact met ons opneemt, slaan wij bovenstaande persoonsgegevens op in ons supportsysteem, Freshdesk. Deze partij slaat uw gegevens op in de Verenigde Staten. Wij zorgen dat zij niet meer gegevens krijgen dan absoluut noodzakelijk, dat zij uw gegevens niet voor eigen doeleinden verwerken en dat ze contractueel zijn gebonden aan standaardbepalingen die door de Europese Commissie zijn goedgekeurd.

  6. Wij plaatsen tracking- en advertentiecookies indien u onze website bezoekt en ons daarvoor toestemming geeft in de cookiemelding. De cookies verwerken onderstaande informatie tot 2 jaar na het verzamelen van de gegevens.
    • User, browser en/of sessie-ID
    • IP-adres
    • Gegevens over uw browser en apparaat
    • De datum en het tijdstip van uw bezoek aan onze website

     

    De tracking cookies worden geplaatst door Facebook. Facebook kan de gegevens buiten de EER opslaan, maar garandeert zich aan Europese privacywetgeving te houden.

3.3 U bent een contactpersoon bij een van onze leden of leveranciers

  1. Indien u wilt deelnemen aan de redactieraad voor het ontwikkelen en beheren van leerproducten, verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 2 jaar nadat u de redactieraad hebt verlaten. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is het uitvoeren van de overeenkomst die wij met u sluiten.
    • Naam
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • Uw werkgever
    • Uw functie
    • Curriculum vitae en motivatiebrief
    • Uw specialisme (optioneel, verwerken wij enkel als u ervoor kiest dit te verschaffen)
    • Verschafte informatie in de daarvoor bestemde open velden

     

  2. Om u toegang te geven tot ons videoplatform Mediasite, moeten wij een account voor u aanmaken. Wij verwerken daarvoor de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 2 jaar nadat het lidmaatschap van het lid eindigt of uw dienstverband bij het lid eindigt. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is het uitvoeren van de (arbeids)overeenkomst die u met het lid (uw werkgever) heeft gesloten.
    • Naam
    • E-mailadres (optioneel, verwerken wij enkel als u ervoor kiest dit te verschaffen met als grondslag uw toestemming)
    • Wachtwoord (versleuteld)
    • Gebruikersnaam
    • Uw rol in het systeem
    • Tijdzone (optioneel, verwerken wij enkel als u ervoor kiest dit te verschaffen met als grondslag uw toestemming)

     

    Bovenstaande gegevens slaan wij op bij Sonic Foundry (de provider van onze videosoftware). Deze partij slaat uw gegevens op in de Verenigde Staten. Wij zorgen dat zij niet meer gegevens krijgen dan absoluut noodzakelijk is en ze zijn contractueel gebonden aan bepalingen die door de Europese Commissie zijn goedgekeurd.

  3. Om u toegang te geven tot ons supportplatform, dat bestaat uit ticketbeheer, fora en een kennisbank, moeten wij een account voor u aanmaken op ons supportplatform. Wij verwerken daarvoor de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 2 jaar nadat het lidmaatschap van het lid eindigt of uw dienstverband bij het lid eindigt. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is het uitvoeren van de (arbeids)overeenkomst die u met het lid (uw werkgever) heeft gesloten.
    • Naam
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • Uw werkgever / school / organisatie
    • Uw functie
    • Wachtwoord (versleuteld)
    • Verschafte informatie in de daarvoor bestemde open velden

     

    Bovenstaande persoonsgegevens slaan wij op bij Freshdesk, de leverancier van ons supportplatform. Deze partij slaat uw gegevens op in de Verenigde Staten. Wij zorgen dat zij niet meer gegevens krijgen dan absoluut noodzakelijk is, dat zij uw gegevens niet voor eigen doeleinden verwerken en dat ze contractueel zijn gebonden aan standaardbepalingen die door de Europese Commissie zijn goedgekeurd.

  4. Als u een beheerder op ons leerplatform bent, auteur bent voor ons cursusmateriaal of lid bent van onze klankbordgroep, sturen wij u relevante informatie en nieuwsbrieven die voor uw functie relevant zijn totdat u zich voor die nieuwsbrieven uitschrijft. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is ons gerechtvaardigd belang om u te kunnen informeren over belangrijke zaken. Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
    • Naam
    • E-mailadres
    • Uw werkgever
    • Uw functie
    • Welk soort nieuwsbrieven u wenst te ontvangen

     

    U kunt uzelf afmelden voor deze nieuwsbrieven, door de afmeldinginstructies te volgen die bij elke nieuwsbrief zijn opgenomen. Als u zich afmeldt voor de nieuwsbrief, dan heeft dit geen gevolg voor onze mogelijkheid om u e-mails te sturen over belangrijke zaken en uw account.

  5. U kunt ervoor kiezen uw contactinformatie op onze openbare websites te publiceren onder de naam van het lid waarvoor u werkzaam bent. Wilt u van deze optie gebruik maken, dan moet u dat aanvinken in uw account. Wij verwerken daarvoor op basis van uw toestemming de hieronder genoemde gegevens tot het lidmaatschap van het lid eindigt, uw dienstverband bij het lid eindigt of u de optie uit vinkt.
    • Naam
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • Uw werkgever
    • Uw functie

     

  6. Omdat uw werkgever haar werknemers of scholieren gebruik laat maken van ons leerplatform, is het belangrijk dat u in contact kunt komen met de gebruikers van het leerplatform. Om dit contact te verzorgen, verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 2 jaar nadat het lidmaatschap van het lid eindigt of uw dienstverband bij het lid eindigt. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is het uitvoeren van de (arbeids)overeenkomst die u met het lid (uw werkgever) heeft gesloten.
    • Naam
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • Uw werkgever

     

  7. Omdat uw werkgever een lid of leverancier is van onze vereniging, is het belangrijk dat wij met elkaar in contact kunnen komen en onze relatie met het lid of de leverancier kunnen vormgeven. Daarvoor verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 6 jaar nadat onze relatie met het lid of de leverancier is beëindigd of uw dienstverband bij het lid of de leverancier eindigt. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is ons gerechtvaardigd belang om de relatie met uw werkgever vorm te geven en te verzorgen.
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • Uw werkgever
    • Uw functie
    • Uw rol in het systeem
    • Uw geslacht voor de juiste aanhef (optioneel, verwerken wij enkel als u ervoor kiest dit te verschaffen)
    • Verschafte informatie in de daarvoor bestemde open velden

3.4 U neemt deel aan een van onze trainingen

  1. Indien u deelneemt aan een van onze trainingen, dan verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 2 jaar na het afronden van de training. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is het uitvoeren van de overeenkomst die u met uw werkgever heeft gesloten of die u met ons heeft gesloten.
    • Naam
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • Uw werkgever
    • Verschafte informatie in de daarvoor bestemde open velden

3.5 U bezoekt onze evenementen

  1. Indien u deelneemt aan een van onze evenementen, dan verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 6 maanden na het plaatsvinden van het evenement om u toegang te kunnen geven tot het evenement. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is het uitvoeren van de overeenkomst op grond waarvan u aan het evenement deelneemt.
    • Naam
    • E-mailadres
    • Uw werkgever

     

  2. Indien u deelneemt aan een van onze evenementen, dan verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 24 maand na het plaatsvinden van het evenement om rapportages voor onze leden op te kunnen stellen. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is ons gerechtvaardigd belang om aan onze leden te kunnen rapporteren. We zullen de gegevens zoveel mogelijk anoniem in de rapportages verwerken.
    • Naam
    • E-mailadres
    • Uw werkgever

     

  3. Op onze evenementen kunnen foto’s worden gemaakt. Deze foto’s plaatsen wij in nieuwsberichten en op het internet om sfeerimpressies van onze evenementen te kunnen weergeven. Heeft u bezwaar tegen het plaatsen van de foto’s, dan verzoeken wij u dat ons tijdig te laten weten zodat wij de foto’s waarin u voorkomt niet plaatsen of u voorafgaand aan het plaatsen van de foto’s onherkenbaar kunnen maken.
  4. Op onze evenementen kunnen video-opnames worden gemaakt, zodat mensen het evenement op een livestream kunnen volgen of naderhand nogmaals kunnen terugkijken. We filmen doorgaans enkel de spreker vanaf de voorkant. De bezoekers worden in beginsel slechts vanaf de achterkant gefilmd. Bedenkt u zich dat u onverhoopt toch herkenbaar in de video-opnames kunt voorkomen.
    Aan de spreker vragen wij op voorhand toestemming. Beelden van eventuele bezoekers verwerken wij op grond van ons gerechtvaardigd belang om de beelden in te kunnen zetten om het bereik van het evenement te vergroten en ter ondersteuning van het leerproces. De privacy inbreuk is voor de bezoeker gering, omdat we het filmen van bezoekers zoveel mogelijk beperken tot het in beeld brengen van enkel de achterkant van de bezoeker. Heeft u bezwaar tegen de video-opname, dan verzoeken wij u dat ons tijdig te laten weten zodat wij extra maatregelen kunnen treffen om u uit beeld te houden.
    Wij slaan de video-opnames op bij een provider van videosoftware, Sonic Foundry. Deze partij slaat uw gegevens op in de Verenigde Staten. Wij zorgen dat zij niet meer gegevens krijgen dan absoluut noodzakelijk is, dat ze uw gegevens niet voor eigen doeleinden verwerken en dat ze contractueel zijn gebonden aan bepalingen die door de Europese Commissie zijn goedgekeurd.

 

3.6 U solliciteert bij ons

  1. Indien u bij ons solliciteert, dan verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens tot 4 weken na het afronden van de sollicitatie of tot 1 jaar indien u daarom verzoekt. Onze grondslag om de gegevens te mogen verwerken is ons gerechtvaardigd belang om uw sollicitatie af te wikkelen.
    • Naam
    • Adres
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • Uw werkgever
    • Uw functie
    • Curriculum vitae en motivatiebrief
    • Gegevens over uw beschikbaarheid en inzetbaarheid voor werk
    • Verschafte informatie in de daarvoor bestemde open velden en informatie die u tijdens een sollicitatiegesprek aan ons verschaft

3.7 Indien u werkt bij een partij met wie wij een zakelijke relatie beogen aan te gaan

  1. Wij benaderen interessante partijen, zoals potentiële leden of leveranciers, met als doel een zakelijke relatie met ze aan te gaan. Als u als contactpersoon van zo een partij optreedt, verwerken wij de hieronder genoemde persoonsgegevens van u tot 4 jaar nadat wij voor het laatst contact met u hebben gehad. Wij zullen de gegevens enkel verwerken indien u ons daarvoor toestemming heeft gegeven. Als u een van onze medewerkers een visitekaartje geeft of u verstrekt ons uw gegevens via e-mail of mondeling, nemen wij aan dat u toestemming geeft dat de verstrekte gegevens worden verwerkt.
    • Naam
    • Adres
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • Uw werkgever
    • Uw functie
    • Notities over afspraken en kansen

4. Delen van uw persoonsgegevens

4.1 Verwerkers die wij inschakelen

Wij kunnen anderen vragen om te helpen bij het leveren van het leerplatform of de websites. Deze ‘verwerkers’ kunnen hierdoor uw persoonsgegevens namens ons verwerken. Wij spreken met deze verwerkers af dat zij uw persoonsgegevens alleen mogen gebruiken om onze dienstverlening mogelijk te maken.

Wij maken gebruik van de volgende soorten verwerkers:

  • partijen die onze diensten en websites hosten, gegevens opslaan en onze servers en databanken beheren en onderhouden;
  • ontwikkelaars en leveranciers van leerplatformen en vragenlijsten;
  • onderzoeksbureaus en analytische softwareleveranciers om onze dienstverlening te verbeteren;
  • ticketbeheerders voor ondersteuning van leden en gebruikers van het leerplatform;
  • beheerders van evaluatie- en accreditatieformulieren;
  • marketingbureaus;
  • aanbieders van relatiebeheersoftware, en;
  • beheerders van video’s en opslag daarvan.

4.2 Uw gegevens delen met derden

Wij delen uw persoonsgegevens alleen met derden indien dit:

  1. in deze privacyverklaring staat omschreven en we daarvoor een geldige grondslag hebben;
  2. redelijkerwijs noodzakelijk of passend is om te voldoen aan wettelijke verplichtingen;
  3. nodig is om te voldoen aan wettelijke verzoeken van autoriteiten;
  4. nodig is om op eventuele aanspraken te reageren;
  5. nodig is om de rechten, eigendom of veiligheid van ons, onze gebruikers, onze medewerkers of het publiek te beschermen;
  6. nodig is om onszelf of onze gebruikers te beschermen tegen frauduleus, beledigend, ongepast of onwettig gebruik van onze diensten.

Wij zullen u onmiddellijk op de hoogte stellen indien een overheidsinstantie een verzoek doet dat betrekking heeft op uw persoonsgegevens, tenzij wij dit niet mogen op grond van de wet.

Onze websites kunnen verder links bevatten naar websites van anderen. Als u uw persoonsgegevens verstrekt op deze pagina’s van derden, dan is het privacybeleid van deze derde partij van toepassing. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van het privacybeleid van deze partijen en de manier waarop deze partijen omgaan met uw persoonsgegevens. Wij raden u aan om hun privacybeleid te bestuderen voordat u persoonsgegevens aan ze verstrekt.

5. Bescherming van uw persoonsgegevens

Wij hebben passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligen. Wij hebben in ieder geval de volgende maatregelen genomen:

  • We hebben onze servers fysiek en digitaal beveiligd, zodat mensen niet zonder onze instemming uw persoonsgegevens kunnen inzien.
  • We gebruiken beveiliging om ervoor te zorgen dat de gegevens versleuteld worden verstuurd tussen het leerplatform, de websites en onze servers.
  • Wij maken back-ups van uw persoonsgegevens.
  • Kwetsbaarheden in het leerplatform en op de websites worden zo snel mogelijk aangepakt.
  • We hebben fysieke en elektronische maatregelen ingevoerd die zijn ontworpen om onbevoegde toegang, verlies of misbruik van persoonsgegevens zoveel mogelijk te voorkomen.
  • Wij slaan uw wachtwoorden versleuteld op.

Wij willen u er wel graag op wijzen dat het internet nooit helemaal veilig is. Wees dus voorzichtig met wat u via het internet deelt en neem bij twijfel eerst contact met ons op.

6. Uw rechten

U heeft bepaalde rechten om over uw persoonsgegevens te beschikken. De rechten die wij hieronder omschrijven zijn geen absolute rechten. Wij zullen altijd een afweging maken of wij redelijkerwijs aan uw verzoek kunnen voldoen. Lukt dit niet, of zou het bijvoorbeeld ten koste gaan van de privacy van anderen, dan kunnen wij uw verzoek weigeren. Indien wij een verzoek weigeren, laten wij dit gemotiveerd weten.

Recht op inzage en overdracht van gegevens

U hebt het recht om op te vragen welke persoonsgegevens wij van u verwerken. U kunt ons ook het volgende vragen:

  • om inzicht te geven in de redenen waarom wij uw persoonsgegevens verwerken;
  • welke soorten persoonsgegevens wij van u verwerken;
  • met wat voor soort partijen wij uw persoonsgegevens delen;
  • hoe lang we uw persoonsgegevens bewaren;
  • waar de persoonsgegevens vandaan komen, en;
  • of wij gebruik maken van geautomatiseerde besluitvorming.

U mag ook vragen om een kopie van uw persoonsgegevens die door ons worden verwerkt. U hebt recht op 1 gratis kopie. Wilt u meer of vaker kopieën? Dan kunnen wij daarvoor een redelijke vergoeding in rekening brengen.

Recht op rectificatie

Indien de door ons verwerkte persoonsgegevens onjuist of onvolledig zijn, kunt u ons verzoeken uw persoonsgegevens aan te passen of aan te vullen.

Indien wij uw verzoek inwilligen, zullen wij, voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is, de partijen aan wie wij gegevens verstrekken daarover inlichten.

Recht op het wissen van gegevens

Wilt u niet meer dat wij bepaalde persoonsgegevens van u verwerken? Dan kunt u ons verzoeken om bepaalde of alle persoonsgegevens over u te wissen.

Hebben wij per ongeluk gegevens onrechtmatig verwerkt of schrijft een specifieke wet voor dat wij gegevens moeten wissen, dan zullen wij de gegevens wissen. Als de gegevens nodig zijn voor de afhandeling van een gerechtelijke procedure of een (juridisch) geschil, dan wissen wij de persoonsgegevens pas na afloop van de procedure of het geschil.

Indien wij uw verzoek inwilligen, zullen wij, voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is, de partijen aan wie wij gegevens verstrekken daarover inlichten.

Beperking van de verwerking

Als u denkt dat wij niet de juiste persoonsgegevens van u verwerken, of als u meent dat wij uw persoonsgegevens onrechtmatig verwerken of niet meer nodig hebben, dan kunt u ons verzoeken om de verwerking van die persoonsgegevens te beperken. Bijvoorbeeld gedurende de tijd die wij nodig hebben om uw verzoek te beoordelen, of indien er geen rechtmatige grondslag (meer) bestaat maar u er toch belang bij heeft dat wij de persoonsgegevens nog niet wissen. Als wij de verwerking van uw persoonsgegevens op uw verzoek beperken, mogen wij die gegevens nog wel gebruiken voor de afhandeling van een gerechtelijke procedure of een (juridisch) geschil.

Geautomatiseerde individuele besluitvorming

Wij nemen geen besluiten die uitsluitend zijn gebaseerd op geautomatiseerde verwerkingen.

Intrekken van toestemming

U mag de door u gegeven toestemming te allen tijde intrekken door aangezette vinkjes weer uit te zetten of door contact met ons op te nemen. Onze contactgegevens staan hieronder omschreven.

Het uitoefenen van uw rechten

U kunt bovenstaande verzoeken sturen naar privacy@ggzecademy.nl.

Voordat we ingaan op uw verzoek, moeten we wel eerst zeker weten dat het uw persoonsgegevens zijn. Dit doen we meestal door u in te laten loggen op uw GGZ Ecademy account. Heeft u geen account of kunnen we uw identiteit op die manier niet bevestigen, dan zullen we proberen uw identiteit per e-mail of telefonisch vast te stellen. Mocht ook dat niet lukken, dan kunnen we vragen om een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Vergeet niet om in dat geval uw BSN, MRZ (Machine Readable Zone) én pasfoto af te schermen.

We streven ernaar om uw verzoek of klacht binnen een maand af te handelen. Als het niet mogelijk is om binnen een maand een beslissing te nemen, dan zullen we u op de hoogte brengen van de redenen voor de vertraging en van het tijdstip waarop de beslissing naar verwachting zal worden verstrekt. Dit kan nooit langer zijn dan 3 maanden na ontvangst.

Autoriteit Persoonsgegevens

Heeft u een klacht over onze verwerkingen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u natuurlijk graag verder. Mochten we er toch niet samen uitkomen, dan heeft u op grond van de privacywetgeving ook het recht om een klacht in te dienen bij de privacytoezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. U kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens via https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/.

8. Contact

Als u vragen, problemen of opmerkingen heeft over deze privacyverklaring, kunt u contact met ons opnemen via e-mail op privacy@ggzecademy.nl.