Voor wie?
Voor klankbordgroepleden
Tijdens de klankbordgroep op 16 juni ’21 was er helaas te weinig tijd om de Externe Analyse 2021 uitgebreid te bespreken. Daarom is voor dit onderwerp een aparte bijeenkomst georganiseerd.
De Externe Analyse 2021 geeft een beeld van de ontwikkeling binnen de ggz. Ontwikkelingen die mogelijk van invloed zijn op de producten die GGZ Ecademy aanbiedt en ontwikkelt, maar ook op hoe instellingen omgaan met scholing.
Tijdens deze bijeenkomst gaan we met de leden van GGZ Ecademy de vragen bespreken die in de analyse zijn geformuleerd. Welke zijn voor jouw instelling van belang? Waar moeten we iets mee? Wat speelt er mogelijk nog meer? Uiteraard is er ook volop gelegenheid te reageren op het stuk en aan te geven in hoeverre een ieder zich herkent in de inhoud.
Klankbordgroepleden worden uitgenodigd zich aan te melden om mee te praten.
Overige informatie
De uitkomst van deze bijeenkomst geeft richting aan de branchegroepen die op 4, 5 en 7 oktober ’21 worden gehouden. Door tijdens deze bijeenkomst de koers te bepalen – we kunnen immers niet meteen aan alle onderwerpen evenveel aandacht geven -, kunnen we in de branchegroepen meer de verdieping en concretisering zoeken: Wat moet er worden ontwikkeld?
De vragen die centraal staan zijn:
- Moet GGZ Ecademy verbreding zoeken naar het sociale domein (leden werven, producten maken)?
- Het HGZO sectorrapport biedt aanknopingspunten om onze inspanningen te intensiveren. Heeft hernieuwd werven van met name mbo- opleidingen zorg&welzijn en hbo-social work en bevorderen van kennisuitwisseling tussen instellingsleden en deelnemende scholen prioriteit?
- Moeten we ervaringsdeskundigheid een prominentere plaats geven? Momenteel doen we dit op productniveau (deelname aan redactieraden) maar misschien is structurele inbreng wenselijk, bijvoorbeeld door een relatie aan te gaan met Mind.
- De dynamiek in de ggz is fors. Talloze initiatieven worden ontplooid. Dit heeft ook gevolgen voor bestaande producten die misschien niet meer in overeenstemming zijn met de actualiteit. Welke bestaande producten en thema’s moeten worden aangepast en hoe gaan we dit doen? En meer algemeen, wat vergen deze veranderingen van GGZ Ecademy, wat kan de bijdrage van scholing hier zijn?
- Hoe kijk je aan tegen een herijking van de kerntaken van de ggz (wat kan betekenen dat die zich met name zal richten op mensen met de meest ernstige vormen van psychisch lijden)? Als dat zo is, wat betekent dit voor het productaanbod van GGZ Ecademy?
Wie zich aanmeldt, krijgt de Externe Analyse 2021 nogmaals gemaild. Het is van belang deze goed door te nemen ter voorbereiding.
Productcode
ExtAnalyse_BK/20210902
Aantal deelnemers
n.v.t.
Deelnemers per lid
n.v.t
Kosten
n.v.t.