Een goed opgezette campagne is een krachtig instrument om doelen te bereiken, nieuw gedrag te stimuleren, en een onderwerp in de aandacht te houden binnen je organisatie. Tijdens het GGZ Ecademy Congres heeft onze samenwerkingspartner InBrain ons geïntroduceerd in een methode waarmee je zelf een campagne kunt ontwerpen, geïnspireerd door principes uit internetmarketing. Influencers gebruiken in hun campagnes drie belangrijke elementen die je ook kunt toepassen op scholingsactiviteiten.
Deze elementen vormen de basis van een effectieve campagne:
- Hero-events trekken de aandacht en zorgen voor bewustwording. Ze zijn opvallend, creatief en uniek. Tijdens je campagne organiseer je een paar hero-events om een sterke indruk te maken. Maar overdrijf het niet; te veel hero-events kan hun impact verminderen.
- Hub-interventies bouwen aan loyaliteit en creëren verbinding. Ze stimuleren actie en zorgen ervoor dat het onderwerp van je campagne in de organisatie blijft leven. Deze interventies vinden plaats in de periode tussen je hero-events.
- Hygiëne-content is altijd beschikbaar, praktisch en actueel. Dit is de verzamelde kennis waar je altijd op kunt terugvallen en die direct toepasbaar is. Zorg ervoor dat deze content tijdens je campagne voortdurend toegankelijk is.
Om een effectieve campagne te ontwerpen, bepaal je eerst het onderwerp en de bijbehorende doelen. Vervolgens zet je alle ideeën rondom Hero, Hub, en Hygiëne op kaartjes en plan je deze in op een tijdlijn. Alle materialen die tijdens de workshop op het GGZ Ecademy Congres zijn gebruikt, zijn beschikbaar op onze supportsite. Aan het eind van het congres werd duidelijk dat deze methode uitstekend te combineren is met het Blended Leren Spel.
Tip: In de Thema-overzichten in de productcatalogus vind je producten van GGZ Ecademy gegroepeerd op veelvoorkomende onderwerpen. Je kunt ook gebruik maken van onze GGZ Inspiraties en campagnes die wij zelf hebben ontwikkeld.